Week 1 & 2 in Australië: Sydney & Surf Camp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu Week 1 & 2 in Australië: Sydney & Surf Camp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu

Week 1 & 2 in Australië: Sydney & Surf Camp

Door: Laurie

Blijf op de hoogte en volg Laurie

07 Oktober 2012 | Australië, Sydney

[Sorry sorry sorry! Ik wilde vorige week zondag al een verslag plaatsen, maar WaarBenJij.nu werkte helaas niet mee. Daarom heb ik nu een paar verslagen samengevoegd en ingekort voor jullie :) Voor korte updates en foto's zie Facebook!]

In Sydney, de onofficiële hoofdstad van Australië, begon mijn grote avontuur dan eindelijk echt! Mitch van Surf Camp Australia gaf op de dag na mijn aankomst zo'n goed verkooppraatje over dat Surf Camp dat ik besloot dit meteen te boeken voor 1 t/m 5 oktober. Dat betekende wel dat ik in plaats van slechts 3 dagen wat langer in Sydney 'moest' blijven. Seven Mile Beach National Park in Gerroa is namelijk the place to be voor beginnende surfers en ligt op 2 uur rijden (met de bus) van Sydney. 

In (de buurt van) Sydney ben ik gaan hiken in het Blue Mountains National Park, heb ik een strandwandeling gemaakt van Coogee Beach naar Bondi Beach die vanuit het hostel georganiseerd werd en heb ik bovendien veel mensen leren kennen. Al snel ontmoette ik - naast vooral een hoop Duitsers, Zweden en Aziaten - ook een aantal Nederlanders waarmee ik de dagen daarna veel tijd heb doorgebracht bij Manly Beach, in Sydney Royal National Park, bij Darling Harbour (voor de wekelijkse vuurwerkshow :)) en Hyde Park.

Het Surf Camp van afgelopen week was heel erg gaaf en ook behoorlijk zwaar, ik als ware kluns heb er een heleboel blauwe plekken aan overgehouden ;) Helaas was ik 2 van de 5 dagen ziek, dus ik heb mezelf niet kunnen ontpoppen tot een echte surf-chick.... Gelukkig heb ik toch nog een paar foto's die bewijzen dat ik af en toe ook daadwerkelijk OP een surfplank gestaan heb :) Na het Surf Camp werden we teruggebracht naar Sydney. Daar was het helaas behoorlijk fris en regenachtig, bijna alsof ik al terug was in Nederland ;) 

Gisteravond om 22.00 uur vertrok ik met de Greyhound (een hop on and hop off bus) naar Byron Bay, waar ik vanmorgen om 11.00 uur arriveerde. Het is hier lekker warm (ongeveer 28 graden), het hostel Arts Factory waar ik de komende 5 nachten verblijf heeft een gezellig binnenplaatsje met zwembad en het stadje zelf is een leuk hippie-achtig stadje; ik denk dat ik het hier wel naar m'n zin ga hebben :)

(Ter info: Vannacht vond Daylight Saving plaats in New South Wales, de klok werd een uur vooruit gezet waardoor het tijdsverschil met Nederland nu 9 uur in plaats van 8 uur is.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 8540

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Midden Amerika

20 September 2012 - 16 December 2012

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: