Vliegreis naar en verblijf in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laurie - WaarBenJij.nu Vliegreis naar en verblijf in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laurie - WaarBenJij.nu

Vliegreis naar en verblijf in Singapore

Door: Laurie

Blijf op de hoogte en volg Laurie

22 September 2012 | Singapore, Singapore

Op donderdagavond (20 september) om 19.05 uur begon mijn reis. Ik vloog van Amsterdam via London Heathrow naar Singapore Changi. Gelukkig - ik had namelijk verschillende horrorverhalen gehoord over het missen van vluchten op deze grootste luchthaven ter wereld - was het personeel op Heathrow erg behulpzaam; ik was nog geen 2 minuten binnen of er kwam al een man van de beveiliging naar me toe om me de bus naar de juiste terminal te wijzen. Deze deed er 10 minuten over en gelukkig ben ik toen meteen verder gaan zoeken naar de juiste gate, want om daar te komen moest ik ook nog behoorlijk wat kilometers maken. Qantas vlucht QF 320 bleek BA 15 te zijn en hoewel deze geboekt was als Qantas vloog ik dus uiteindelijk met British Airways.

De vlucht naar Singapore vertrok rond 21.30 uur. Na in het vliegtuig wat muziek geluisterd te hebben kreeg ik al snel de (redelijk kleffe, maar toch best goed te eten) maaltijd voorgeschoteld. Daarna heb ik 2 Broke Girls, HIMYM en een compilatie van The Big Bang Theory gekeken op tv. Voor mijn gevoel was ik toen al halverwege de vlucht. Maar helaas, "Time remaining: 09:35" verscheen vervolgens op het display; ik besloot te gaan slapen. Dit lukte helaas niet, dus ben ik de film The Lucky One gaan kijken, die op de hoofdrolspeler na vrij saai was ;) "Time remaining: 07:30". Pfff. Ik vond het behoorlijk zwaar, zo'n lange vlucht. Vooral ook omdat ik niet aan het gangpad zat en iedereen naast me WEL sliep. Ik kon dus pas tegen het einde van de vlucht, toen m'n buurman rechts van me eindelijk wakker werd (links van me zaten 2 mensen), even m'n benen strekken. Daarna volgde al snel het ontbijt en daarna (na een kleine omweg vanwege een thunderstorm) de landing in Singapore. 

De douaneformaliteiten werden snel afgehandeld en ik ging op zoek naar mijn backpack, die netjes in een flightbag verpakt zat. Gelukkig was alles goed gegaan met het doorlabelen en zag ik mijn backpack uiteindelijk op de belt verschijnen. Helaas wel zonder schouderhengsel aan de flightbag... En ook al weegt mijn backpack slechts 9,8 kilo (geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb), dat draagt niet heel fijn. Helaas hebben ze niks meer voor me kunnen regelen op het vliegveld (ik had een beetje haast omdat degene die me kwam ophalen 'slechts' 1,5 uur zou wachten en de vlucht al zo'n 40 minuten vertraging had opgelopen). Ik werd naar m'n hotel (Hotel Royal Newton) gebracht, die rit duurde een half uur. De kamer zag er prima uit en ik ben na een heerlijke douche vrij vroeg gaan slapen (rond 21.30 uur).

Vanmorgen werd ik netjes bij mijn hotel opgehaald voor de citytour (per bus), georganiseerd door Tour East Singapore, als onderdeel van het stopover programma dat Travel Active voor me geboekt heeft. De bus maakte 5 stops: bij de Thian Hock Keng Temple, Mount Faber Park, Singapore Gems & Metals, National Orchid Garden within Singapore Botanic Gardens en Little India (zie Facebook voor foto's). De gids sprak over Singapore als 'city of contrasts' en dat is het zeker. Mooi vind ik Singapore echter niet en bovendien is het er op een onprettige manier warm (heel erg klam). Wel leuk om eens gezien te hebben en de mensen hier zijn enorm vriendelijk!

... Inmiddels is het 18.15 uur en zit ik op Singapore Changi Airport te wachten op mijn vlucht naar Sydney. Om 19.45 uur gaan we boarden en om 20.30 uur vlieg ik dan eindelijk naar Australië! Spannend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 8564

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Midden Amerika

20 September 2012 - 16 December 2012

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: