Week 8 & 9: Cairns, Cape Trib & Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu Week 8 & 9: Cairns, Cape Trib & Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu

Week 8 & 9: Cairns, Cape Trib & Port Douglas

Door: Laurie

Blijf op de hoogte en volg Laurie

21 November 2012 | Australië, Cairns

Samen met Claire, een van mijn roomies bij Scotty's, pakte ik op maandag 12 november de bus naar Cairns. Op het eerste gezicht leek Cairns een beetje tegen te vallen qua winkels. Tegenover mijn hostel, het YHA Cairns Central, bleek echter een top winkelcentrum te zitten. Cairns is voor een kruising tussen een buitenmeisje en een stadsmeisje zoals ik de ideale stad; niet te groot, maar heeft in principe alles wat je nodig hebt. Wat iets minder prettig is, is dat hier erg veel Aboriginals rondhangen die soms zomaar tegen je beginnen te schreeuwen wanneer je voorbij loopt. Dit gebeurt voornamelijk in de nacht, na het stappen, en volgens mij blijft het 99% van de tijd ook wel bij schreeuwen gelukkig.

De eerste avond in Cairns ging ik met Claire en nog een aantal Engelsen op stap, maar ik heb het niet heel laat gemaakt. Ik schaamde me een beetje voor mijn gezelschap (de details zal ik achterwege laten haha) en besloot dan ook niet meer met ze op te trekken. In ieder geval niet wanneer ze dronken zouden zijn ;) Twee van hen sliepen echter in dezelfde kamer als ik en uiteindelijk ging ik de tweede nacht dus toch weer met ze mee. Het was de nacht van de eclipse en het leek hen wel grappig als we verkleed als de maan op stap gingen. In de middag, toen we aan het shoppen waren voor accessoires, was ik nog steeds niet van plan mee te gaan, maar aangezien de outfit niet veel meer inhield dan witte kleding en witte gezichtsverf kon ik me later nog bedenken. En dat deed ik dus. Hoewel zij het eerst maar saai vonden dat ik niet dronk hadden ze tegen de tijd dat de eclipse zou gaan plaatsvinden (we hadden de hele nacht gefeest) toch wel respect voor me ;) 

Nadat we in onze hostels lakens opgehaald hadden en wat gegeten hadden gingen we richting Cairns Esplanade, waar de crew van 7News ons vroeg of we op tv wilden (omdat we er zo prachtig uitzagen natuurlijk). Ik had inmiddels m'n gezicht al gewassen en iets warmers aangetrokken, dus ik werd een beetje achter de presentatrice verscholen (godzijdank haha). We hebben het filmpje van ons live optreden op tv op YouTube gevonden, ik zal er nog over nadenken of ik de link hiervan openbaar maak ;) Na deze spectaculaire gebeurtenis hebben we een plekje gezocht op de Esplanade, waar zich inmiddels steeds meer mensen begonnen te verzamelen. Het zou toen nog ongeveer 2 uur duren totdat de totale verduistering zou plaatsvinden. Ik kon natuurlijk niet slapen, maar een aantal van de Engelsen lagen zo ongeveer in een coma na iets te veel goon. De eclipse viel uiteindelijk nogal tegen, een enorme wolk zorgde ervoor dat veel mensen teleurgesteld naar huis gingen. Voor ons maakte het niet veel uit, maar toch best wat mensen hadden hun hele reis hier omheen gepland of waren zelfs speciaal voor de eclipse naar Australië gevlogen. Best sneu voor hen dus, voor ons was het vooral een grappige ervaring.

De derde en tevens laatste avond voor mij in Cairns voordat ik naar Cape Tribulation en Port Douglas zou gaan was een rustig avondje, we hebben in de tv room van het hostel de film The Perfect Storm gekeken. Overdag ligt iedereen die niet op een tour gaat hier trouwens aan de lagoon of het zwembad. Het is 30 graden in de schaduw en heel erg vochtig, dus veel meer kun je hier in dit seizoen ook niet doen. Behalve shoppen in het heerlijk koele winkelcentrum natuurlijk. Het feit dat ik binnenkort naar Nieuw-Zeeland ga, waar het iets frisser is, was weer een goede reden om een aantal nieuwe kledingstukken aan te schaffen ;)

15, 16 en 17 december verbleef ik in Cape Tribulation en Port Douglas. De bus was (zoals bijna alle bussen van de tours die ik gedaan heb) te laat. Ozzies hebben nog nooit van haasten gehoord en hoewel ze bij boekingen altijd om een telefoonnummer vragen nemen ze nooit de moeite om daadwerkelijk te bellen om door te geven dat ze later komen. Maar goed, ik mag niet klagen ;) Cape Tribulation was mooi, niet zo indrukwekkend als ik verwacht had, maar mooi. Ik heb, ondanks dat ik de 2 nachten in Cape Trib midden in het regenwoud sliep, weinig enge/gevaarlijke dieren gezien. In de bus terug ontmoette ik Corey en Arturo, zij gingen ook naar Port Douglas. Tijdens de crocodile/wildlife cruise op de Daintree River op de weg terug vanuit Cape Trib hebben we helaas slechts een glimp kunnen opvangen van een krokodil. Na de afternoon tea was het tijd om naar Port Douglas te gaan. Mijn hostel daar, Parrotfish Lodge, was super. Ik sleurde Louise, een van m'n nieuwe kamergenoten, na het avondeten (ik arriveerde rond 18.00 uur in Port Douglas) mee om wat te gaan drinken met de jongens en als twee echte vrouwen zijn we compleet de verkeerde kant op gelopen. Uiteindelijk bleek de straat waar we moesten zijn nog geen 5 minuten van ons hostel vandaan te zijn, maar we hebben er ongeveer 10x zo lang over gedaan. Ik denk dat het komt doordat we met z'n tweeën waren, want geloof het of niet, mijn richtingsgevoel is tijdens deze reis toch wel iets verbeterd ;)  

Op zondag heb ik met de jongens de markt bezocht en wat rondgekeken in Port Douglas. Het is een erg mooi stadje, heeft veel weg van Noosa. Rond 16.00 uur was het tijd om afscheid te nemen en om 17.30 uur werd ik weer opgepikt om teruggebracht te worden naar Cairns, waar ik nu nog steeds ben. Ik verblijf nu in party hostel Gilligans en heb voor het eerst niet zo'n geluk met m'n kamergenoten (zacht uitgedrukt). Als ik mijn reis opnieuw zou kunnen doen zou ik minder tijd voor de oostkust uittrekken zodat ik ook nog een ander gedeelte van het land kon zien, maar helaas, dat is allemaal achteraf. Mijn tijd in Oz was super, maar ik ben nog steeds niet heel goed in relaxen, mis het sporten en vind het hier nu iets te warm. Ik heb dan ook superveel zin om naar Nieuw-Zeeland te gaan! Vrijdag vlieg ik naar Auckland. Ik heb 25 dagen voor mijn busreis rond beide eilanden en het minimum aantal dagen dat ze adviseren is 22. Het zal dus heel anders zijn dan hier, waar ik uiteindelijk 'te veel' tijd 'over' had en gelukkig is het in NZ ook iets koeler. (Iedereen hier verklaart me voor gek, maar de mensen die me kennen snappen vast dat ik niet kan wachten om te gaan schaatsen als ik binnenkort weer terug in Nederland ben.) 

Liefs en tot snel! Over minder dan een maand ben ik weer terug en ik heb heel veel zin om jullie weer te zien :) 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 8567

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Midden Amerika

20 September 2012 - 16 December 2012

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: