Week 3 & 4: Byron Bay, Brisbane & Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu Week 3 & 4: Byron Bay, Brisbane & Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu

Week 3 & 4: Byron Bay, Brisbane & Noosa

Door: Laurie

Blijf op de hoogte en volg Laurie

19 Oktober 2012 | Australië, Noosa Heads

De tijd vliegt voorbij hier. Over precies twee maanden - op woensdag 19 december, twee dagen later dan 'gepland' omdat mijn vluchtschema gewijzigd is - ben ik alweer terug in Nederland...

Zoals jullie wellicht in mijn vorige verslag al gelezen hebben was mijn derde stop hier in Oz het hippie-stadje Byron Bay; een redelijk rustig, gezellig stadje waarin alles zo ongeveer draait om twee dingen: surfen en het roken van weed. Mijn verblijf in Byron Bay was dan ook niet heel spannend, maar wel erg ontspannend ;) Een paar dagen aan het strand, een workshop 'armband maken van een plant', een lange wandeling naar de vuurtoren... Ik heb zelfs weer een boek voor mezelf kunnen lezen, iets dat ik de afgelopen jaren niet meer heb gedaan omdat er altijd wel een stapel studieboeken op me lag te wachten. Deze kon ik heel goed laten liggen om vervolgens te gaan stappen of sporten, maar een ander boek lezen ter ontspanning lukte me op de een of andere manier nooit. In Byron lukte het wel :) Na vijf heerlijke dagen besloot ik weer verder te reizen. 

Next stop: Brisbane. Ik was al in het bezit van een voucher met een open datum voor Australia Zoo en helaas ook voor het hostel Base Brisbane Central. Dat laatste - inclusief het avondeten en ontbijt dat inbegrepen zat in de 'cheap deal' - viel gruwelijk tegen. Op vrijdag 12 oktober rond 15.00 uur arriveerde ik in Brisbane, waarna ik even het centrum in gegaan ben. Later op de avond ben ik nog even uit geweest in de bar onder het hostel met een van mijn nieuwe roommates. De volgende ochtend vertrok mijn bus al om 07.45 uur naar Australia Zoo (Steve Irwin Zoo, op 1,5 uur rijden van Brisbane) en ging pas terug om 16.30 uur; een hele lange dag in een hele grote dierentuin ;) Gelukkig had ik goed gezelschap. De foto's van die dag hebben jullie waarschijnlijk al wel op Facebook gespot :) Van Brisbane zelf heb ik nauwelijks iets gezien, want afgelopen zondag ging de reis alweer verder naar het mooie Noosa.

Het hostel Dolphins Beach House in Noosa had ik online gevonden en in eerste instantie voor drie nachten geboekt. Al snel besloot ik bij te boeken, want dit hostel is zo fijn (vooral na die tegenvaller in Brisbane)! Het is enorm kleurrijk (voornamelijk knalroze) en ligt op slechts drie minuten lopen van Sunshine Beach. Het is opgedeeld in verschillende units die elk hun eigen badkamer, keuken en woonkamer met tv hebben. Bovendien heeft het een gezellig binnenplaatsje met een pooltafel, tafeltennistafel, mini-zwembad, hangmat, comfortabele stoelen en er is gratis Wi-Fi beschikbaar. Het beste hostel tot nu toe en dus zeker een aanrader!

De afgelopen week in Noosa was, net als de vijf dagen in Byron, weer lekker ontspannend. Ik heb inmiddels mijn tweede boek uit gelezen. Mijn verjaardag heb ik doorgebracht op het strand en in de door onszelf gecreëerde outdoor bios op het binnenplaatsje van Dolphins; ik begin echt een oud wijf te worden dus ;) Vandaag begin ik een beetje genoeg te krijgen van al dat relaxen, dus ik denk dat ik morgen het National Park hier maar eens ga verkennen. Het is nu wel weer tijd voor wat actie! ;) Dat komt goed uit want overmorgen verlaat ik Noosa om het in te ruilen voor Rainbow Beach, waar de trips naar Fraser Island starten. Op Fraser ga ik een self drive 4WD safari tour van drie dagen en twee nachten doen waar ik enorm veel zin in heb!

Het is hier geweldig en het is erg leuk en interessant om mensen uit allerlei verschillende landen te ontmoeten. Wel is het erg vervelend om elke keer weer afscheid te nemen, soms wel drie keer per week... Hoewel Australië veel mooier is dan Nederland ga ik door mijn verblijf hier bepaalde aspecten van Nederland toch ook veel meer waarderen. Als je ziet hoe alles hier wel erg op het gemakkie gaat besef je je bijvoorbeeld pas hoe hard er in Nederland (over het algemeen ;)) gewerkt wordt :) 

Heel veel liefs vanuit Oz en tot snel!

  • 24 Oktober 2012 - 11:25

    Carlijn Boot:

    Heey Laurie!

    Wat ontzettend gaaf dat je aan het backpacken bent in Australie! Ik zag dat je deze zomer ook je diploma hebt gehaald! Gefeliciteerd! Na zo'n drukke zomer snap ik wel dat je lekker even wat tijd voor jezelf neemt:) Heel veel plezier nog in Australie en Nieuw Zeeland!

    Liefs Carlijn

  • 27 Oktober 2012 - 13:00

    Laurie:

    Hi Carlijn!

    Wat leuk om van je te horen :) Het is hier inderdaad heel gaaf! En hopelijk kan ik als ik terug ben snel en uitgerust (hoewel dat laatste zal tegenvallen denk ik ;)) aan de slag met een leuke baan. Hoe gaat het met jou en wat doe je nu?

    Liefs,
    Laurie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 8568

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Midden Amerika

20 September 2012 - 16 December 2012

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: