Week 7: Magnetic Island & Mission Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu Week 7: Magnetic Island & Mission Beach - Reisverslag uit Cairns, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu

Week 7: Magnetic Island & Mission Beach

Door: Laurie

Blijf op de hoogte en volg Laurie

20 November 2012 | Australië, Cairns

De Greyhound-stop na Airlie Beach was Townsville, vanaf waar ik direct aan boord van de ferry - die me in slechts 20 minuten tijd naar Magnetic Island bracht - stapte. Op Magnetic Island had ik afgesproken met Shani, haar had ik op de New Horizon ontmoet. Ik kwam pas laat in de middag aan op het eiland en toen ik Shani tegenkwam wilden de mensen waarmee zij was nog graag de Rock Wallabies gaan voeren bij Geoffrey Bay. Hoewel we er niet zeker van waren dat we nog op tijd zouden zijn (omdat het hier al zo vroeg donker is), gingen we toch maar mee (we moesten snel beslissen want de bus was er al). De buschauffeur vroeg ons of we voer bij ons hadden, maar nee, dat hadden we niet. Een stukje verderop zette hij plotseling de bus aan de kant, stapte uit, ging ergens naar binnen en kwam een aantal minuten later terug met een grote zak voer die hij zomaar aan ons gaf; de Ozzies zijn over het algemeen enorm aardig. Bij Geoffrey Bay barstte het van de waIlabies, heel schattig om te zien. In de avond hebben we Bar Wars gespeeld in het hostel. Ons team bestond om te beginnen al slechts uit 3 leden, maar het derde lid ging er ook nog eens snel vandoor toen hij hoorde dat we hem opgegeven hadden... Helaas. Shani en ik moesten uiteindelijk dus alle spelletjes zelf doen; geen heel groot succes ;)

De volgende ochtend ging ik met Jenny en Sina naar de Koala Sanctuary, waar we naast een koala o.a. ook een krokodil, cockatoo, dragon, schildpad en een python hebben vastgehouden. Supercool! We ontmoetten daar ook Fiona en met z'n vieren zijn we naderhand naar Horseshoe Bay gelopen. Na daar een paar uur in de zon te hebben gelegen besloten Jenny en ik de Forts Walk te gaan doen, terwijl Sina en Fiona terug naar het hostel gingen. 's Avonds heeft Jenny met de bingo nog een kamer ter waarde van 120 AUD gewonnen, maar zelfs deze was smerig. (Het hostel - Base - waarin ik op Maggie Island verbleef was het meest smerige hostel tot nu toe.) De dagen daarna heb ik vooral op het strand en aan het zwembad doorgebracht.

De op een na laatste Greyhound-stop voor mij was Mission Beach. Scotty's Beach House daar is - in tegenstelling tot Base op Magnetic Island - wel echt een aanrader. Ik had een 12 bed dorm geboekt (goedkoop), maar toen ik bij het hostel arriveerde gaf de eigenaresse me een bed in een 4 bed girls dorm met een eigen koelkast, shampoo, conditioner en douchegel - gewoon, omdat daarin toevallig nog een bed vrij was. Dat soort gratis upgrades geven ze hier wel vaker :) Mission Beach is een hele populaire plaats voor skydives en hoewel ik er heel erg graag een wil doen heb ik de verleiding kunnen weerstaan, ik wil mijn skydive namelijk 'bewaren' voor Nieuw-Zeeland. Dat betekende wel dat er voor mij niet zo heel veel te doen was. De meeste mensen bij Scotty's verbleven daar voor langere tijd om 3 maanden farm work voor hun tweede Working Holiday Visa te doen en zij vormden dus een soort van hechte familie. Wel had ik een paar gezellige roomies waarmee ik die dagen wat rondgehangen heb. Mission Beach was dus niet zo heel erg spannend ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 8541

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Midden Amerika

20 September 2012 - 16 December 2012

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: