Week 6: Airlie Beach & the Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu Week 6: Airlie Beach & the Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Laurie - WaarBenJij.nu

Week 6: Airlie Beach & the Whitsunday Islands

Door: Laurie

Blijf op de hoogte en volg Laurie

10 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden, maar op dinsdag 30 oktober kwam ik om 07.00 uur in de ochtend aan in Airlie Beach, waar het op dat tijdstip al ontzettend heet was, een enorm verschil met 1770. Op zich niet zo gek, want ik bevond me opeens een heel stuk verder richting het noorden van het land na een busrit van maar liefst 10 uur. Ondanks dat de jongen achter de receptie van het hostel (waar ik 2 nachten zou verblijven voordat ik ging varen) me de hoop gaf dat ik wellicht om 11.00 uur zou kunnen inchecken kon dat uiteindelijk pas om 14.00 uur. Er zat dus niets anders op dan in de tussentijd te gaan shoppen ;) 

Na een paar dagen chillen bij de prachtige lagoon van Airlie Beach was het tijd voor de Whitsundays trip met de New Horizon zeilboot. Deze was in 1 woord FANTASTISCH! De eerste dag vertrokken we pas laat. We moesten om 14.40 uur verzamelen waarna lijsten getekend werden en er natuurlijk een hele uitleg volgde. Die dag zijn we dan ook niet meer van de boot af gegaan. Dat was helemaal niet erg, want het was er heerlijk. Niks zeeziek, ik had voor altijd daar kunnen blijven! Het was enorm ontspannend, zo ronddobberen in the middle of nowhere, naar een prachtige zonsondergang kijken en boeiende (en soms ook wat minder boeiende ;)) verhalen aanhoren.

De tweede dag was DE dag! De mooiste dag in Oz tot nu toe! We vertrokken al vroeg naar Whitehaven Beach, een van de mooiste stranden ter wereld. We kregen 3 uur de tijd om via de Hill Inlet lookout en een pad door de bossen naar Betty's Beach (onderdeel van Whitehaven Beach en volgens de New Horizon crew ook meteen het mooiste gedeelte) te lopen, daar te genieten en weer terug naar onze rubberen boot te gaan die ons terug zou brengen naar de New Horizon. We kregen tot 11.00 uur de tijd, dus na het bezoek aan Betty's Beach hadden we nog een hele dag voor ons om te snorkelen, zwemmen en te chillen op het dek. In de avond/nacht zwom er urenlang een dolfijn rond onze boot. We zagen hem dus van heel dichtbij; supergaaf! Trent, de schipper, voorspelde de eerste nacht al dat dit zou gebeuren, omdat het licht van onze boot plankton aantrok, wat vervolgens weer kleine vissen aantrok. Op die kleine vissen kwamen weer grotere vissen af en de volgende avond uiteindelijk dus zelfs een dolfijn ;)

Op de laatste dag zouden we al om 12.00 uur terugkeren in Airlie Beach. Vanaf Blue Pearl Bay, waar we gingen snorkelen, was dat nog zo'n 2 uur varen, dus we lagen al tussen 07.00 en 08.00 uur in het water om vissen te spotten. Het snorkelen op de tweede dag viel me een beetje tegen, maar nu was het supermooi! Ik zou nog veel meer over deze tour kunnen schrijven, maar het is onbeschrijfelijk hoe wit, zacht, koel (!) en prachtig het zand van Whitehaven Beach is en hoe geweldig het was rond de Whitsundayeilanden te varen en te snorkelen. Ook het Great Barrier Reef is namelijk prachtig. I loved it :)

Inmiddels ben ik al een paar stops verder, maar om te voorkomen dat dit net zo'n lang verslag wordt als het vorige laat ik het hier even bij en zal ik heel snel een nieuwe update plaatsen. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurie

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 8538

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Midden Amerika

20 September 2012 - 16 December 2012

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: