Week 1 & 2: Bocas del Toro & Cahuita (+ nieuwtje!) - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Laurie - WaarBenJij.nu Week 1 & 2: Bocas del Toro & Cahuita (+ nieuwtje!) - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Laurie - WaarBenJij.nu

Week 1 & 2: Bocas del Toro & Cahuita (+ nieuwtje!)

Door: Laurie

Blijf op de hoogte en volg Laurie

25 Maart 2016 | Costa Rica, Cahuita

[Verslag van vrijdag 25 maart, maar toen werkte deze site niet mee.]

Hiii!

Vandaag was alweer mijn laatste dagje in Cahuita (waar ik een prachtige cabin helemaal voor mezelf heb, zoals jullie op Facebook hebben kunnen zien). Hoewel ik hier veel langer gebleven ben dan 'gepland', is de tijd toch snel gegaan. Dik twee van de negen weken zitten er alweer op!

Mijn vorige berichtje typte ik vanaf Bocas del Toro, Panama. Ik ben gestart in San José, Costa Rica, maar de aankomst daar verliep niet geheel vlekkeloos en over de shuttle service (of beter gezegd: het gebrek daaraan) van Pangea Hostel ben ik absoluut niet te spreken, dus laten we dat gedeelte verder overslaan ;) 

De dag na aankomst ben ik direct naar Bocas vertrokken. Een tocht die incl. lunchstop en het oversteken van de landsgrenzen zo'n 10 uur in beslag nam. In het vliegtuig had ik, zoals gewoonlijk, niet geslapen. In het eerste hostel in San José ook niet. De eerste dagen in Bocas werden dan ook grotendeels gevuld met de activiteit 'chillen de lounge area' van Hostal Internacional. Dit was zo ongeveer het eerste hostel dat ik en een reisgenoot vanuit Costa Rica tegenkwamen en meer dan prima! Het kostte $ 10,00 per nacht voor de eerste twee nachten en vanaf de derde nacht nog maar $ 8,00 (zeer goedkoop, zeker voor hier). 

Na een paar dagen chillen in en bij het hostel, het eiland rondfietsen met Robert, Paul (GER) en een Franse dame met een goed accent waardoor ik zelfs haar naam niet echt kon verstaan, kajakken met Andy (USA) en een tochtje naar buureiland Isla Canarero, werd het eindelijk wat mooier weer. De eerste dagen in Bocas waren enorm bewolkt en ik wilde er sowieso minstens één zonnige dag meemaken, zodat ik Starfish Beach (of Playa (de las) Estrellas) op haar mooist kon zien. Op dinsdag 15 maart was het dan eindelijk zover. Starfish Beach is werkelijk prachtig!

De volgende dag hebben we met een groepje Isla Bastimentos bezocht. Dit groepje bestond andere uit Megan (CAN), die ik in 2012 in Nieuw Zeeland ontmoet heb en nu toevallig ook op Bocas was, supergrappig. In de avond nog wat Yahtzee gespeeld met Dani (GER) (superleuk, wil ik thuis ook weer eens spelen!) en ik besloot de volgende dag weer terug naar Costa Rica te gaan.

In plaats van voor het populaire, toeristische Puerto Viejo, koos ik op advies van de Franse dame voor een verblijf in het plaatsje Cahuita, dat op een half uurtje (bus) van Puerto Viejo ligt. Cahuita is wat rustiger, maar ook erg mooi en heeft een National Park. Hoewel ik enorm blij ben met mijn cabin hier (voor zover dat nog niet duidelijk was haha), overwoog ik na een paar dagen toch ook een paar dagen naar Puerto Viejo te gaan. Vanwege Semana Santa* was het echter zo druk, dat het lastig (en online zelfs vrijwel onmogelijk) was daar nog een slaapplaats te vinden voor een normale prijs. Uiteindelijk besloten langer in Cahuita te blijven en vanuit hier één of twee dagtripjes naar Puerto Viejo te maken. 

Achteraf ben ik heel blij met deze (soort van gedwongen) keuze, want Puerto Viejo was naar mijn mening niet zo heel bijzonder en ik heb het dan ook bij een bezoekje van één dag gehouden. Dat was samen met Franziska (GER) en Kathe (MEX) trouwens. Met hen en Janne en Kristian (GER) ben ik in Cahuita opgetrokken (hiken, snorkelen). De door Kristian verzonnen groepnaam luidt 'Las arañas cansadas', omdat we vrijwel altijd moe/lui** waren en vanwege onze liefde (niet bepaald) voor de spinnen die we hier tegenkwamen, waarvan het grootste gedeelte gelukkig netjes binnen het National Park. 

Morgen vertrek ik naar San José, enkel om op tijd te zijn voor het scoren van een busticket naar Sámara voor aanstaande zondag. Maandag beginnen namelijk mijn Spaanse lessen! Na twee weken relaxen is het ook wel weer tijd om aan de slag te gaan; ik heb er superveel zin in!

Dan nog het superleuke nieuwtje... Het is nu zeker dat ik Mel op ga zoeken in Cuba; het ticket is geboekt! Ik ga op 3 mei en kom terug op de 10e, om dan een aantal uren later de vlucht naar huis te nemen. Alleen de 1,5 week tussen mijn laatste schooldag en het vertrek naar Cuba ligt dus nog open. Ik neig toch wel heel erg naar een kort bezoekje aan Nicaragua in die periode, maar dat zien we tegen die tijd wel weer ;)



* Semana Santa is de week vóór Pasen, die hier uitbundig wordt gevierd. Dit vieren gaat onder andere gepaard met veel eentonig getrommel op straat laat in de avonden ;)

**  Dit heeft vast iets te maken met de hoge temperatuur in combinatie met de luchtvochtigheid van bijna 70% (!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Cahuita

Laurie

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 8536

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 11 Mei 2016

Midden Amerika

20 September 2012 - 16 December 2012

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: